Zveme Vás na cyklus přednášek o digidětech

Děti, rodiče a uklizená média

Cyklus přednášek o výchově dětí a výchově médií

Přednáškový cyklus je určen rodičům a všem, které zajímá, jak digitální technologie zasahují do dětského světa. Dnes se technologiím nelze vyhnout. Jsou všude a budou i nedílnou součástí světa, do něhož vyrůstají naše děti. Elektronická a digitální média mají zcela zásadní vliv na způsob našeho života. Spoluvytvářejí naše hodnoty, identity, naplňují naše dny. Ve společnosti médií trávíme více času než třeba jídlem nebo živými rozhovory s druhými lidmi.

Kde: Národní Filmové Muzeum, NaFilM, Národní 32 (vchod z Charvátova 11)

Kdy: 19.9., 3.10., 17.10., 7.11., od 17:00 do 19:00 (čas je na plakátě nesprávně:-)

Cena: 250,- (jednotlivá přednáška) 500,- zbývající tři přednášky

Přihlášky zasílejte na jan.krsnak@inovativnivzdelavani.cz

Platba proběhne na místě u pokladny NaFilM.

Před přednáškou a chvíli po ní je možné navštívit i expozici muzea. Vřele doporučujeme, jelikož se jedná o vhodný úvod ke světu, o němž si budeme povídat, a tak malá procházka mediální krajinou, v tomto případě filmovou, člověka příjemně naladí.

Deka je užitečné médium, když se jeden potřebuje schovat, aby si mohl hrát na počítači i po zhasnutí…

Během cyklu si řekneme o základních vlastnostech a chování médií. Zamyslíme se nad tím, jak ovliňují naše životy. Nejdůležitějším médiem v životě dětí jsou jejich rodiče. Je na rodičích, nakolik a jak budou média ovlivňovat život jejich dětí. Jak zkrotit média, když jsou všudypřítomná? Jak se vyhnout všem temným koutům sítě a všem nebezpečím, která v nich určitě číhají? Jak mít kontrolu nad něčím, co má stále více a více kontrolu nade mnou, natož nad mým dítětem? Jak média uklidit a jak se uklidnit? Naučíme se to. Řekneme si, jak na to.

V rámci přednášek bude dán velký prostor otázkám publika. Vaše nejistoty jsou ve skutečnosti důležitější než samotná přednáška. Téma dětí a médií nezřídka doprovázejí obavy. Často opodstatněné. Jedině dialogem lze tyto obavy rozehnat. Pouze díky otevřenému povídání se v člověku vytváří sebedůvěra, která je pro rodiče, kteří nechtějí, aby se jejich děti ztratily v nestálém a chaotickém prostředí kybeprostoru, nezbytností. Jedině seběvědomý rodič, jehož znalosti hravě přemůžou jeho strachy, dokáže provést své dítě (a sebe) mediální krajinou.

Nalezneme způsob, jak z digidítěte nechat vyrůst plnohodnotného člověka. Někoho, kdo se vyzná v mediální krajině, a tak se v ní neztratí. Ať chceme či nechceme, každé dítě je dnes digidítětem.

Média a domov 19.9.

Jak média ovlivňují chod domácnosti?

Co znamená mít  doma televizi, Internet nebo telefon?

V kolika letech potřebují děti dostat svůj první tablet nebo chytrý telefon?

Kolik mediálního času je pro děti ještě v pořádku a kolik už je příliš?

Co vše mohou rodiče podniknout, aby se jejich malé děti vyvíjely, jak mají?

O důvěře v digiděti 3.10.

Školák má svůj telefon, aby mohl zavolat, kdyby něco. Kdo je však ten, kdo se bojí? Dítě nebo rodič?

Jak nebezpečné jsou počítačové hry?

Co vše se může přihodit na sociální síti?

Co se vlastně děje s člověkem, který používá média?

Jak získat a udržet si důvěru ve schopnosti vlastních dětí?

Děti ve virtuálním prostředí 17.10.

Co v mediální krajině znamenají pojmy jako „soukromí“ nebo „svoboda“?

Co je to vlastně mediální krajina?

Jaké tvary identity se objevují na sociálních sítích?

Co je pozitivního a užitečného na digitálních technologiích?

Co takhle mediální prázdniny?

O dětském vnímání 7.11.

Jak děti vidí svět?

Média a pozornost. Jak si v mediální krajině udržet schopnost se soustředit?

Jak se vyznat v moři informací?

Jak být všímavý k vlastní všímavosti?

Jak ve světě dat a obrazů zůstat živým člověkem?

Těšíme se na viděnou a popovídanou!

 

Více o Národním Filmovém Muzeu můžete objevit zde: www.nafilm.org

 

Pošli to dál
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •