K tématu dětí a násilných počítačových her

John Grey – Svoboda učení, str. 92:

,,Rádi si děti představujeme jako sladké a nevinné bytosti – to by šlo ve světě, kde i dospělí jsou sladcí a nevinní. Nicméně svět není idylický a děti, které vyrůstají chráněny před prostředím, v němž si později budou muset poradit samy, jsou velice chabě vybavené do takového života.

Není tedy divu, že tyto děti se vzpírají ochranitelskému objetí dospělých, kteří to prostě ,,myslí dobře”. Bojují s překážkami, které je drží v idylických hřištích, a zkoušejí jakkoli a kdekoli prožívat reálný svět kolem sebe a začlenit jej do svých her. Ony, na rozdíl od nás, vědí, co je pro ně nejlepší.

…(pasáž o knize G.Eisena Children and Play in the Holocaust, pojednávající o herních praktikách dětí v koncentračních táborech)

Někteří lidé si myslí, že násilné hry vytvářejí násilné dospělé, ale ve skutečnosti je tomu naopak. Násilí ve světě dospělých směřuje děti k násilným hrám. Jak jinak by se mohly emocionálně, intelektuálně a fyzicky připravit na realitu?

Je chyba myslet si, že můžeme v budoucnu napravit svět tím, že budeme dětem říkat, jak si mají hrát a co se mají učit. Pokud ho chceme skutečně napravit, musíme začít s naším světem – děti nás budou následovat.

Děti se chtějí připravit a připravují na skutečný svět, ve kterém usilují o přežití. Udělejme tento svět skutečně tak šťastným, jak jen můžeme, ale ať to není jen předstírání.”

Otázky k domácímu procvičování:

Je náš svět násilný?
Cítíme se někdy v zaměstnání, ve škole či na ulici jako oběti násilí?
Je válka, třeba v Sýrii, více nebo méně násilná než běžná střílecí počítačová hra?
Jak lze udělat svět méně násilným? Když dětem vypneme počítač?

Pošli to dál
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

%d bloggers like this: