Škodí dospívajícím digitální zasíťování? (1/3)

V tomto kolektivním dokumentu jsou studie rozděleny na ty, které dokazují vliv technologií na mentální zdraví dospívajících, na ty, které nic takového nedokazují a na další kategorie… Nečetl jsem zdaleka vše, ani vy nemusíte. Stačí, když se dokumentem budete probírat intuitivně a současně si budete vědomi svých vlastních přesvědčení a očekávání.

Pak je možné se z konkrétního výzkumu dovědět nový či nečekaný náhled. Ten se následně propojí s vaší vlastní, jedinečnou zkušeností. Částečně půjde o vaši mentální činnost, částečně se tak stane samo. Každé poznání vzniká takovou reciproční (vzájemnou) aktivitou.

Není adolescent jako adolescent.

Většina našich studií potvrzuje, že dopady technologií se zásadně liší podle individuálního psychologického nastavení a dalších vlastností konkrétního adolescenta, což komplikuje zobecňování ohledně celé populace dospívajících.


Není wellbeing jako wellbeing.

Dopady používání technologií se liší na různých rovinách psychologického, fyzického a sociálního wellbeingu
dospívajících, nelze je tedy zobecňovat.

(Zajímavý text plný historických morálních panik, který však vypráví i o tom, že morální paniky nemusí být nutně špatně, napsal George Dillard na Medium.com.)

Život v pubertě či adolescenci je někdy prostě na hovno a na nic se mě neptejte a nic po mě nechtějte, ty vole…

Jako vždy, když jde o děti je na místě důvěřovat vlastním pocitům a náhledům. Tedy v případě, že se v nich člověk dobře orientuje. Pocity strachu či znechucení z technologického pokroku většinou nepřinášejí smysluplná pozorování dané situace.

Naše děti to zvládnou, když to zvládneme my.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *