Tag: škola

Každé páté dítě se potká s někým z internetu. V drtivé většině jde o obyčejné mezilidské setkávání, uklidňuje psycholog

David Šmahel Profesor sociální psychologie. Působí v Institutu výzkumu dětí, mládeže a rodiny na Fakultě sociálních studií a zároveň na Katedře strojového učení a zpracování dat na Fakultě informatiky Masarykovy univerzity v Brně. Vedoucí české části výzkumu EU Kids online 2020. Rozhovor Lenky Vrtiškové Nejezchlebové Kopíruji z Deníku N bez svolení, protože je to důležité. Pokud to vadí, napište a…
Read more

Nadcházející přednášky a setkání

V nejbližších týdnech a měsících jsou veřejnosti otevřena tato setkání o digidětech:   Kdykoli je možné napsat na jan.krsnak@inovativnivzdelavani.cz a domluvit besedu, seminář či přednášku také ve vašem městě, ve vaší knihovně, škole, mateřském centru, či organizaci… ——————————–  Hodkovice nad Mohelkou 15. 9. 2020 16:30 Děti a technologie ?   Zlín 17.9. 2020 Digitální puberta…
Read more

Michal Kaderka – Otevřené vzdělávání

Rozhovor Ondřeje Myšáka s Michalem Kadrekou je zkopírován ze stránky Avokádo, kde vyšel 20.12.2018. Otevřené vzdělávání je jednou z mnoha zajímavých inovací vzdělávání, které přináší technologie. Učitelé mezi sebou mohou snadněji sdílet materiály, zkušenosti, navzájem si poradit. O možnostech, které technologie v této oblasti nabízí, jsme si popovídali s Michalem Kaderkou. Michal Kaderka je spoluzakladatelem…
Read more

Ondřej Neumajer: Technologie umocňují roli učitele

Přestože jsou lidé v dnešní době informačními a komunikačními technologiemi doslova obklopeni, ve školách se využívají ke vzdělávání stále pouze v omezené míře. Situaci v České republice se snaží zlepšit Ondřej Neumajer, který je velkým popularizátorem účelného využívání moderních technologií. Pracuje také jako konzultant vzdělávání, lektor a didaktik. V roce 2016 byl zařazen na seznam…
Read more

Lucie Šťastná: S mediální výchovou začněte u nejmenších, puberťáci už si radit nenechají.

Uvádíme rozhovor Lucie Fialové s pedagožkou IKSŽ FSV UK v Praze Lucií Šťastnou, který vyšel na stránkách Rodiče vítáni 23.1.2018. Média stále více vstupují do našich životů. Výzkumy ukazují, že děti je berou jako přirozenou součást svého života už od předškolního věku. O to důležitější je, aby s nimi uměly pracovat. Velkou část toho mají v rukou rodiče.…
Read more

Učitele by měl nahradit Internet

Proslov na interním zasedání Odboru pro technologické inovace, MŠMT 15.12.2017, zasedací místnost 3A, oblast: Mediální výchova. Nebudu se zde zabývat faktem, že zavést do výuky moderní technologie vyjde levněji než platit tolik učitelů. To je téma, které naším ministerstvem hýbe již několik let a nemá smysl jej stále dokola rozdmýchávat. Rád bych se zaměřil na…
Read more

Pět bolestí ze sociálních sítí (13-18 let)

Je-li dnes někdo v pubertě, nemůže si dovolit nebýt součástí sociálních sítí. Výjimky zcela jistě existují. Jeden až dva, co nemají Facebook, Instagram nebo Snapchat, se najdou v každé třídě, ale pravděpodobně se jedná o jedince, kteří věří sami sobě nepoměrně více než jejich spolužáci. V pubertě je normální si příliš nevěřit. Puberta vedle fyziologických…
Read more

Chytré počítače do všech alternativních škol – Plán realizace

Příspěvek Jana Kršňáka PhDc, náměstka MŠMT pro technologické inovace, z výroční konference o mediální gramotnosti EDUTECH 2017 v Drážďanech. Počítače se nadobro usídlily v naší společenské krajině. Staly se nedílnou součástí tohoto světa, splývají s lidským tělem i s lidskou myslí. Nedokážeme si bez nich náš život představit. Proto k nim naše děti cítí takovou náklonnost. Natahují se po nich a…
Read more