Pro rodiče (a další dospělé)

Besedy o životě digidětí a jejich rodičů.

Setkání jsou velmi interaktivní, jejich smyslem je zodpovědět cokoli, co zajímá příchozí.

Pro každého, kdo cítí, že nemá rád technologie i pro ty, kteří je milují.

Pro každého, kdo má chuť povídat si o klidu a spokojenosti a také o lásce, radosti a dětských očích zářících úžasem. A při tom se dovědět mnohé o sítích, hrách, obrazovkách i životě v digitálních světech.

Seznam besed na podzim 2024 naleznete zde.

Rodiče i děti lásku dobře znají, denně ji prožívají a nepotřebují se jí učit.

Z lásky vychází důvěra, která je pro zdravý vývoj digidětí mnohem podstatnější než zodpovědná rodičovská kontrola.

Z lásky pramení též radost ze života, co se nám, nejen dětem, ale všem, v digitalizované společnosti plné spěchu a zmatků pomalu a jistě ztrácí před očima.

I schopnost dětí a rodičů domluvit se mezi sebou pramení z lásky.

Řekneme si, jak na to…

2. Děti a technologie: O důvěře v digiděti

Jak děti díky obrazovkám objevují svět a co při tom objevují jejich rodiče.

Máme-li pocit, že se děti v digitálních světech ztrácí, často je to kvůli tomu, že se v nich ztrácíme my sami. Ale tam, kde mezi rodiči a dětmi vládne důvěra, vzájemné porozumění a láska, se nikdo ztratit nemůže. I v digitalizované společnosti jsou pro děti stále těmi nejdůležitějšími zdroji informací rodiče. Třeba se v počítačových hrách a sociálních sítích nevyznáme tolik jako ony, ale stále jim můžeme předat schopnosti, jež jim umožní žít smysluplný, klidný a radostný život. Možná by to za nás mohl udělat internet nebo škola, ale spíše bude lepší, když se do toho pustíme sami.

Jak to vnímají samotné děti? Co prožívají děti, když tráví čas na internetu? Co poznávají o světě a jak se zde učí chápat, co znamená být člověkem?Jak se mění krajina dětství, jsou-li po ní rozházeny digitální technologie.

Můžeme se někdy vůbec přestat bát, co všechno se dětem v kyberprostoru může stát? Ano, určitě můžeme. Není to vlastně zase tak složité, řekneme si, jak na to. A k tomu se nad tématem dětí a technologií můžeme ledasčemu přiučit o životě samém.

Děti to zvládnou, když to zvládneme my.

3. Děti a technologie: Digitální puberta

Beseda pro rodiče (či kohokoli), při níž se hlouběji ponoříme do zákoutích dospívání v digitálních časech.

Setkání jsou velmi interaktivní, neboť jejich smyslem je zodpovědět cokoli, co zajímá příchozí.

Jak bude vypadat společnost budoucnosti, do níž se dospívající snaží zapadnout? Jak mluvit s dětmi v pubertě o technologiích a co jim říkat, aby se neztratily v sítích a dospěly v dospělé, kteří dokáží navazovat zdravé vztahy a žít smysluplný život. Nejen ve společnosti obrazovek, ale především v objetí světa, který dává smysl.

Jaké tvary má puberta, když se odehrává na sociálních sítích.

Jak sociální sítě a chytré telefony utvářejí lidskou psychiku.

Jak vzniká závislost a co se s tím v kontextu digitálních technologií dá dělat.

Proč děti fascinuje Youtube a co to znamená pro rodiče, učitele a průvodce.

Co je digitální identita? Dá se ztratit, anebo zranit? Je vůbec lidská? Může být člověk s digitální identitou spokojenou, sebevědomou, svobodnou a mocnou bytostí?

Jak se mají dnešní dospívající?

Součástí besedy může být i téma vzdělávání, neboť není možné oddělit konzumování digitálních informací od způsobu, jakým se informace distribuují ve školách. Jak je uspořádat, aby děti přiváděly ke světu, v němž žijí a budou žít? Prožívají svá dospívání s mobilem v ruce i pod polštářem, na sociálních sítích, v labyrintech počítačových her, v symbióze s internetem. Co z nich vyrůstá, zatímco se s námi odmítají bavit…

Rozhodně to přežijeme, stejně jako dali naši rodiče naše puberty.

Máte zájem o besedu pro rodiče nebo učitele? Napište, rád k Vám přijedu.