Pro učitele

Beseda je velmi interaktivní a je v nich prostor na zodpovězení jakýchkoli otázek týkajících se digidětí či digitalizace vzdělávání.

Délka trvání je zcela vyladitelná podle potřeb, očekávání a možností školy. (Může to být 3-8 vyučovacích hodin, kratší setkání jsou spíše úvody.)

U delších seminářů je každý blok věnován jednomu okruhu témat. Jelikož jde o interaktivní setkání, není rozdělení na jednotlivá témata pevně dané a vše plynule proudí a vzájemně se prostupuje.

Beseda může být prokládána ukázkami relevantních digitálních informací nebo hravým pohybem, případně obojím. Záleží zejména na čase trvání a náladě či potřebách přítomných.

Během besedy se diskuze točí kolem tří hlavních okruhů, které spolu vzájemně souvisejí.

Jaké změny digitální technologie přinášejí školám, učitelům a žákům?

Je umělá inteligence tak důležitá, jak se tvrdí? A co to vlastně je?

Jak nastavit technologie ve školním prostředí?

Jak vypadá vzdělávání, když se odehrává v digitálním prostředí?

Jak digiděti využívají internet a jak v něm vnímají samy sebe? Jak je mění digitální technologie a jak oni proměňují je? Jaká je mediální či digitální gramotnost současných děti? Chovají se na internetu bezpečně a smysluplně? Anebo spíše neví, co dělají a se svými telefony převážně jen ztrácejí čas a schopnost soustředit se déle než na několik sekund?

Co jim internet přináší a co jim naopak bere. Jak může škola přispět k digitálnímu wellbeingu dětí a dospívajících a jak jim může pomoci orientovat se v informačním oceánu a ve světě kolem nich.

Co je láska k poznání?

Co dnes znamená být člověkem?

Máte zájem o besedu pro učitele či rodiče? Napište, rád k vám přijedu.